سایت بزرگ آموزشی تفریحی

منصورخان

ورزش مناسب برای درد لگن

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲ ب.ظ

ورزش مناسب برای درد لگن

این حرکات کششی طراحی شده است تا عضلات داخل و اطراف لگن را از بین ببرند. مراقب باشید که شما باید نیروی لازم را به این امتداد دهید تا احساس فشار بیشتری بر روی منطقه مورد نظر احساس کنید اما هرگز نباید احساس درد کنید. کشش در هر ورزش 30 ثانیه و به آرامی نفس عمیق بکشید. مراقب باشید که هر حرکت باید 3 بار از هر طرف (چپ و راست) باشد. اغلب این تمرین ها می توانند در کاهش درد لگنی موثر باشند در صورتی که روزانه مرتبا انجام می شوند. زانوی خود را به سینه خود برگردانید و هر دو پا را صاف و صاف نگه دارید. سپس یک زانو را به سینه بچرخانید و آن را با دو دست نگه دارید. کشش را برای 30 ثانیه نگه دارید و نفس عمیق بکشید. سپس با پای دیگر هم همین کار را انجام دهید. زانو را به سمت شانه مقابل پشت بکشید، زانوی چپ خود را نگه دارید و آن را به سینه ببرید و سپس آن را به سمت راست شانه بکشید. 30 ثانیه به فشار آرام فشار دهید. به آرامی و با تمرکز سپس این حرکت را با پای راست تکرار کنید.
درد لگن سمت چپ

وقتی درد لگن ناگهان و بدون سابقه قبلی برای اولین بار اتفاق می افتد، درد لگن حاد نامیده می شود. اگر شما همچنین از درد لگن حاد رنج می برید، مراقبت های فوری با متخصصان خود را در درمانگاه پیشگام تخصصی درد لگن انجام دهید. این متخصصان قادر به تشخیص علت درد لگن شما هستند و هر نوع درمانی را که برای شما لازم است، انجام دهید.
درد لگن

درد لگن می تواند علائم زیادی داشته باشد. بعضی از شایع ترین علائم شامل سندرم قاعدگی، خونریزی، درد معده و یا تخلیه واژن است. درد و ناراحتی هنگام ادرار کردن. یبوست یا اسهال. گرفتگی معده یا معده خونریزی در طول حرکت درد شکمی در هنگام رابطه جنسی تب و یا انجماد بدن. درد در ناحیه درد لگن در کشاله ران
درد لگن

بیماران از عبارات گوناگون برای توصیف درد درد هیپ (هیپ) مانند التهاب، درد شدید، آنژین پاتریسی یا احساس سوزش استفاده می کنند. این درد می تواند پایدار باشد و یا فقط هنگامی که از طریق حرکات خاصی مانند ایستادن، چرخش سریع و یا چرخش به وجود می آید، بوجود می آید. درد استخوان درد و لگن به طور ناگهانی یا به تدریج طی هفته ها یا ماهها شروع می شود. درد استخوانی فمورال می تواند نشانه ای از علائم کشش خفیف برای شکستگی های استخوانی باشد. گاهی اوقات این درد لگن علائم بیماری، اختلال یا عوارض مانند تورم مفصلی، سرطان یا پوکی استخوان است. اما شایع ترین و مهم ترین علت این درد، هیپ، به خصوص در بخش های قدیمی تر آرتریت ران و ران است.
درد لگن در ماه ششم بارداری

درد لگن در دوران بارداری یک علامت رایج است که زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد، به خصوص مادرانی که اولین بارداری خود را دارند. درد لگن در دوران بارداری اغلب به خاطر دیرکرد، به خصوص در سه ماهه سوم بارداری، احساس می شود. در پایان بارداری ممکن است دچار پیشرفت در شکم پایینی و کشاله ران شوید. این وضعیت به علت فشار سر جنین بر عصب لگن و نیز تسکین غدد لگن که خود را برای زایمان آماده می کند.
علائم درد لگن در حاملگی چیست؟

علت درد لگن در دوران بارداری این است که در این زمان بدن مادر او را برای زایمان آماده می کند. درد و ناراحتی بیشتر در کنار هم دیده می شود که نوزاد در رحم وجود دارد. در طول بارداری، هورمون ها برای آماده سازی مفاصل برای تولد کودک ترشح می شوند. هنگامی که این هورمون بیش از حد بیان می شود، باعث کشیدگی و نرمی بیش از حد رباط ریه (پیوند های لگن) می شود. در نتیجه، درد مفصلی لگن رخ می دهد. لگن از چهار استخوان مجزا تشکیل شده است و این استخوان ها در قسمت جلویی در سمفیز پوبیس (پلاک) متصل می شوند و طبیعی است که فاصله 4 تا 5 میلی متر در اینجا ایجاد شده است. در دوران بارداری این فاصله 2 تا 3 میلیمتر طول می کشد اگر هنوز فاصله بیشتری دارید، درد و ناراحتی ایجاد می شود. این معمولا در نیمه دوم بارداری اتفاق می افتد، هر چند ممکن است در هر زمان در حین بارداری یا حتی پس از زایمان درد ایجاد شود.
درد لگن در اوایل بارداری

استفاده از طب فیزیکی و توانبخشی در دوران بارداری می تواند راه موثر و ایمن برای کاهش درد لگن در زنان باردار باشد. آب بندی (ترک خوردن)، مخصوصا برای مفصل ران (مفصل ساکرویلیک)، درد لگن را در طول بارداری کم می کند. در فیزیوتراپی و توانبخشی، شرایط مادران برای بهبود تعادل لگن و کاهش فشار بر ستون مهره، به ویژه مفاصل و رباط ها که در انتهای بارداری قرار می گیرند، اصلاح می شود. ماساژ در دوران بارداری موثر است، هدف از ماساژ برای از بین بردن درد زنان باردار است. ماساژ علاوه بر آرامش تمام عضلات و استرس زایی مادر، باعث می شود او احساس خوبی داشته و درد را از بین ببرد. پزشکان و پزشکان ممکن است بخشی از فیزیوتراپی باشند تا درد لگن را در حاملگی کاهش دهند. درمان های فیزیکی با هدف کاهش یا کاهش درد، بهبود عملکرد عضلات، بهبود ثبات و موقعیت مفصل ران انجام می شود.

  • منصور تنهایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی