خواص روغن پوست مرغ

پوست مرغ ،پوست مرغ برای رویش مو،پوست مرغ برای رشد مو، پوست مرغ برای رشد ابرو،پوست مرغ سگ،خوردن پوست مرغ برای سگ،ایا پوست مرغ برای سگ ضرر دارد،پوست مرغ غذای سگ،بیماری پوست مرغی چیست

پوست مرغ

در این مطلب می خواهیم در مورد پوست مرغ صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.مرغ یکی از پرمصرف ترین نوع گوشت است و به همین دلیل با توجه به تقاضای بالای گوشت مرغ تولید کننده گان مراحل رشد و توید مرغ را با استفاده از داروها و.. تسریع می بخشند که متاسفانه عواقب خطرناکی را به دنبال دارد. وزارت بهداشت اعلام کرد:مصرف مرغ منجمد و مرغ گرم هیچ تفاوتی ندارد و فقط افراد باید از خوردن پوست روی مرغ و جگر آن پرهیز کنند زیرا آنتی بیوتیک ها و چربی ها در این قسمت ها ذخیره می شوند که برای بدن بسیار خطرناک است.از عوارض استفاده از پوست روی مرغ در غذاها چه میدانید ؟پوست مرغ چه تاثیرات منفی بر بدن مصرف کنندگان میگذارد مزایا و معایب خوردن پوست مرغ به چه صورت است ؟نظر متخصصین تغذیه در این باره چیست ؟ چربی موجود در پوست مرغ عوارض جانبی زیادی برای بدنمان به همراه دارد، برخی باورهای نادرست در مورد پوست روی مرغ وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد. هرچند گرفتن پوست مرغ قبل از خوردن ممکن است مزایایی داشته باشد، اما همیشه ضروری نیست. خوردن پوست روی مرغ، کالری بیشتری به غذایتان می‌دهد، ولی مزایایی هم دارد.

آشنایی با پوست مرغ

این درست است که پوست روی مرغ دارای مقداری چربی است. به گفته‌ی دانشکده سلامت عمومی هاروارد، گرچه بسیاری اوقات چربی موجود در غذاهای حیوانی، چربی اشباع شده است که می‌تواند در صورت زیاده‌روی کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، اکثر چربی موجود در پوست مرغ چربی‌های غیر اشباع مفید برای قلب است. بر اساس گزارش دپارتمان کشاورزی پایگاه ملی تغذیه‌ی آمریکا، یک اونس پوست روی مرغ حاوی ۳ گرم چربی اشباع و ۸ گرم چربی غیر اشباع است. بعلاوه، دانشکده سلامت عمومی هاروارد اضافه کرد که پختن مرغ با پوست به حفظ رطوبت و طعم مرغ کمک می‌کند. پس اگر می‌خواهید برای مهمان‌هایتان مرغ درست کنید و از خشکی و بی‌مزگی آن جلوگیری کنید، پوست آن را برندارید.

معایب خوردن پوست مرغ

مهمترین ایراد نگه داشتن پوست روی مرغ این است که کالری و چربی اشباع بیشتری به غذایتان اضافه می‌کند. به گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک فنجان سینه‌ی مرغ پخته شده بدون پوست دارای ۲۳۱ کالری است، در حالی که یک فنجان سینه‌ی مرغ پخته شده با پوست حاوی ۲۷۶ کالری است. با وجود اینکه بیشتر چربی پوست مرغ از نوع غیر اشباع است، اما در هر اونس آن ۳ گرم چربی اشباع وجود دارد، که همان میزان موجود در یک فنجان سینه مرغ پخته شده است. انجمن سلامت آمریکا توصیه می‌کند که میزان چربی اشباع در رژیم غذایی‌تان را تا ۵ یا ۶ درصد کل کالری دریافتی روزانه کاهش دهید که با حدود ۱۳ گرم چربی اشباع روزانه در رژیم ۲۰۰۰ کالری برابر است.

نکاتی در مورد پوست مرغ

مزایا و معایبی در برداشتن پوست مرغها قبل از خوردن آن وجود دارد. حرف آخر این است که نگه داشتن پوست مرغ کالری دریافتی یا خطر بیماری‌های قلبی را در صورتی که به اندازه متعادل در برنامه‌ی غذایی مصرف شود، به طرز چشمگیر افزایش نمی‌دهد. ادعای نادرستی در مورد پوست روی مرغ وجود دارد که تصور می‌شود سرشار از چربی است، اما از آنجا که در پوست مرغ، چربی غیر اشباع سالم بیش از چربی اشباع وجود دارد، به آن بدی که فکر می‌کنید نیست. پس اگر از خوردن آن لذت می‌برید، نگران نباشید.

مضرات پوست مرغ چیست

از نظر تغذیه ای، پوست دارای چربی بالایی است و اسید چرب اشباع و کلسترول بالایی دارد، به همین جهت میزان کالری بیشتری را نیز ایجاد می کند. از سویی تصور عامه بر این است که ترکیباتی در پوست مرغ انباشته است که منجر به بیماری ها می شود و اختلالات هورمونی در زنان و دختران را پدید می آورد و مساله دیگر، اختلالات سرطانی است که در درازمدت ایجاد می شود؛ ولی نگرانی متخصصان تغذیه بیشتر بر آنتی بیوتیک هایی است که به صورت مکمل به جوجه های در حال رشد تزریق یا خورانده می شود و در پوست آنها ذخیره می شود؛ چراکه این داروها به صورت منظم جهت سالم نگه داشتن آنها، به جوجه ها داده می شود. اکثر مردم فکر می کنند که پوست مرغ حاوی هورمون بالایی است و به همین دلیل نباید مصرف شود . در واقع مردم از وجود هورمون بیشتر از داروهای آنتی بیوتیکی می ترسند و عامل اصلی رویش موهای زائد در بدن خانم ها را پوست مرغ می دانند، اما این موضوع زمانی صحت دارد که به مرغ هورمون تزریق شود. ترکیبات هورمونی به دلیل آن که شبیه هورمون های جنسی هستند در مرد و زن به یک میزان موجب بروز مشکل می شود. در خانم ها باعث پرمویی، رویش موهای زائد، جوش و کیست تخمدان و در آقایان باعث آکنه های شدید پوستی و نارسایی درهورمون های جنسی می شود و برای کودکان هم افزایش وزن را موجب می شوند. اما موضوع مهم تر آن که از نظر علمی ثابت شده است داروهای آنتی بیوتیکی، فلزات سنگین، سموم و آفت کش هایی که به همراه دانه های جو و ذرت وارد جیره غذایی مرغ می شود در بافت های نرم و پرچرب همچون پوست و جگر رسوب و مصرف آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و حتی ریسک ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد.

توصیه برای مصرف پوست مرغ

تعجب کردید! حق را به شما می دهم؛ تاکنون ندیده بودید کسی توصیه به مصرف پوست روی مرغ را به شما داده باشد. در دهه های گذشته مجامع تخصصی قلب و عروق کشورهای پیشرفته تا قبل از اینکه انواع مختلف چربی ها از یکدیگر تفکیک شود و بحث تفاوت کلسترول سرمی و تغذیه ای برای متخصصین آشکار شود، بنا بر یک قاعده کلی هر ماده غذایی که چربی بالایی داشت را برای افراد حساس و یا تقریبا کلیه افراد جامعه منع می کردند. به مرور زمان که انواع مختلف چربی ها از یکدیگر تفکیک شدند و دانشمندان آنها را به اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع و کلسترول خوب و بد تقسیم نمودند، بررسی ها بر روی اینکه کدام یک از این چربی ها باعث مشکلات چاقی و به تبع آن قلبی و عروقی می گردند، متمرکز شد و در این میان عامل اصلی رسوب در رگ های خونی به نام عامیانه «کلسترول بد» یا LDL شناخته شد که باعث بیماری های مختلفی در سنین و افراد و جنسیت های مختلف می گردد. همچنین تحقیقات آتی آنها نشان داد که کلسترول سرمی توسط کبد سنتز می شود و کلسترول موجود در غذا چندان تاثیر زیادی بر روی آن ندارد (تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد). حال شما را بازمی گردانیم به بحث پوست مرغ که توسط همکار پزشکمان مطرح گردیده است. بر اساس آنالیزهای رسمی که در خصوص ترکیب شیمایی پوست روی مرغ صورت گرفته در هر 30 گرم (یک اونس) پوست مرغ تنها 9.2 گرم چربی وجود دارد که از این میان تنها 2.6 گرم آن از نوع چربی های اشباع می باشد و تمام ترکیبات آن در این اندازه وزنی میزان رتبه کالری زایی آن 99 می باشد و در دسته بندی B- قرار می گیرد؛ جالب است بدانید که میزان توصیه شده متوسط مصرف چربی در طی روز 60 گرم می باشد که برای رسیدن به این عدد از طریق پوست روی مرغ خالص باید در طی روز 190 گرم پوست مرغ مصرف کنید! اگر بخواهیم منفی تر به این داستان نگاه کنیم، حتی میزان مورد نیاز چربی اشباع شده در روز 20 گرم می باشد که شما برای دریافت آن از طریق پوست روی مرغ بین 280 تا 300 گرم پوست مرغ خالص باید مصرف نمایید. پس می بینید که عملاً رسیدن به چنین اعدادی برای شروع مضر بودن پوست مرغ برای سلامتی برای یک فرد عادی غیر ممکن است. از سوی دیگر پوست روی مرغ فقط چربی مضر ندارد بلکه چربی های مفید که در بر گیرنده ویتامین ها، مینرال ها و پروتئین هایی همچون الاستین نیز هستند، در آن یافت می شود که پوست مرغ منبع مناسبی برای تامین آنها می باشد. در مجموع، گوشت مرغ و جوجه بدون پوست و با پوست تفاوت 50 تایی در کالری دریافتی ایجاد می کنند که چندان قابل توجه نیست.

مزایای پوست مرغ

طبق اطلاعات بدست آمده، گرچه چربی موجود در غذاهای حیوانی، چربی اشباع شده است و در صورت زیاده روی موجب افزایش کلسترول و خطر بیماری های قلبی می شود، اما اکثر چربی موجود در پوست روی مرغ چربی های غیر اشباع است که برای قلب مفید بوده و ضرر زیادی ندارد. طبق اطلاعات بدست آمده یک اونس از پوست آن دارای ۳ گرم چربی اشباع و ۸ گرم چربی غیر اشباع است. یکی دیگر از مزایای پوست مرغ آنست که پختن مرغ با پوست موجب حفظ رطوبت و طعم مرغ می شود. پس اگر می‌خواهید برای مهمان‌ مرغ درست کنید و دوست ندارید مرغ تان خشک و بیمزه شود پوست آن را نکنید.

آلودگی پوست مرغ

سید ضیاءالدین مظهری خوردن گردن و بال مرغ را برای زنان ممنوع اعلام کرد. وی گفت: پوست روی مــــــرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند. چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند، اگر زندگی سالم می‌خواهید یا می‌خواهید خود را در برابر بسیاری از بیمار‌ی‌ها بیمه کنید بهتر است از خوردن چربی‌ حیوانی در حد امکان پرهیز کنید.

نتیجه گیری در مورد مصرف پوست مرغ

پس به طور کلی این را بدانید، درست است که پوست روی مرغ چرب است، اما در آن چربی غیر اشباع سالم بیش از چربی اشباع آنست و ضرر زیادی برای سلامتی و قلب ندارد. پس اگر با طعم آن مشکلی ندارید میتوانید آن را نکنید. اگر جزو کسانی هستید که طعم آن را دوست ندارید اما دوست دارید مرغ تان خشک نشود میتوانید هنگام پخت آن را نکنید، ولی هنگام ریختن در ظرف پوست آن را جدا کنید. اگر هم که کلا از پوستهای مرغ حالتان به هم می خورد انتخاب با شماست. میتوانید از اول پوستش را جدا کنید.

بیشتر بخوانید : گوشت مرغ ♥ جگر مرغ ♥ تخم مرغ ♥ التهاب پوستپوست انداختن لب

خواص آلوئه ورا برای مو

خواص بابونه طب سنتی

آپنه خواب و درمان آن

بیمارستان شریعتی تهران سلول های بنیادی

خواص شکلات تلخ بر لاغری

آلوئه ورا برای مو در خانه

خواص چای بابونه در طب سنتی

آپنه خواب یعنی چه

پیوند سلول های بنیادی بیمارستان شریعتی

خاصیت شکلات تلخ برای لاغری

خواص آلوئه ورا برای لک صورت

سمفیتون و آرتریت

آپنه خواب مرکزی چیست

دانلود Pdf سلول های بنیادی

خواص شکلات داغ برای دیابت

ژل آلوئه ورا برای لک صورت

خواص سمفیتون

علت آپنه خواب چیست

تاریخچه سلول های بنیادی در ایران

خواص شکلات صبحانه برای کودکان